Tere!
Täna toimus ajalooline ja kauaoodatud sündmus: kell 14.00 esitles AS SEBE esimest kaugliini ratastoolibussi, mis hakkab sõitma marsruudil Tallinn-Tartu-Võru. Jää on murtud, jääme ootama ja lootma, et ka teised bussifirmad saavad SEBEST innustust. Käisime Villu Urbani, Arko Voolu, Sven Reemeti ja Vova Bogatkiniga bussile naela kummi soovimas.
Alljärgnevalt huvilistele valik linke, mis annavad infot ja ülevaate tänasest rõõmsast sündmusest.
Terv. Auli
www.elil.ee pildigalerii – aitäh, Sven, piltide fotokasse püüdmise ja kodukale nobeda ülesriputamise eest!
http://sebe.ee/ratastoolibuss – oluline info SEBE kodulehel – väljumisajad, peatused, piletite broneerimine jne
http://novosti.err.ee/index.php?26214819
Postimees: http://www.tarbija24.ee/?id=312896
Tallinna ja Võru vahet hakkab sõitma Eesti esimene ratastoolibuss
Sebe esitles teisipäeval Eesti esimest kaugliini ratastoolibussi, mis hakkab sõitma liinil Võru-Tartu-Tallinn.
Buss on varem sõitnud Hollandi teedel ja kuigi see oli ka seal kasutusel ratastoolibussina, tegi Sebe enne bussi käikulaskmist mõned muudatused: paigaldati hädakutsunginupp, toed, kinnitusvõimalused neljast punktist ja turvavöö. Lisaks tehti põrand libisemiskindlaks.
Igapäevapäevaselt on bussis ratastoolis reisijale üks koht, kuid vajadusel saab ratastoolikohti teha ka rohkem. Ühe ratastoolikoha jaoks tuleb välja võtta neli tavalist istet. Et kõik sujuks, soovitas bussifirma tootejuht Kadri Johanson ratastoolis reisijatel teha telefoni teel 48 tundi varem eelbroneering.
Nagu seadus ette näeb, saavad ratastoolis reisijad vastavate dokumentide ettenäitamisel bussiga sõita tasuta ja seda ei muuda ka fakt, et Sebel tuli bussi eest välja käia tavalisest oluliselt suurem summa. Hind on ka põhjuseks, miks firma ei soetanud päris uut bussi.
Liini hakkavad teenindama neli bussijuhti, kes on Johansoni kinnitusel saanud spetsiaalse väljaõppe, kuidas käsitseda tõstukit ja kuidas abistada ratastoolis reisijat.
Marsruudi aitas Sebel välja valida liikumispuuetega inimeste liit. Liidu hinnangul on sellest liinist eelkõige kasu ratastoolis tudengitele, kelle jaoks on peamisteks keskusteks just Tallinn ja Tartu.
Johanson märkis lisaks, et peatused on ka Mäo ja Puhu ristis, mis võimaldavad bussi teenuseid kasutada Paide, Põltsamaa ja Jõgeva piirkonna inimestel.
Hits: 16